Open up

Open up

Een interactive narrative spel gemaakt voor tienerjongens, die zich door groepsdruk gedwongen voelen zich heel "stoer mannelijk" te gedragen.

Het is gebaseerd rondom een interactief narratiefm waarin je net bent afgewezen door iemand die je leuk vond. Hoe opener je hierover bent tegen je vrienden, hoe meer zij ook zullen delen. Hiermee wordt er een nieuwe normaal gecreëerd, waarin "toxic masculinity" geen plek heeft.

Voor dit project heb ik character design, game design en storytelling gedaan.

We hebben gekozen voor een setting in de 70's, om aan te geven dat de normaal niet heel erg is veranderd, en om het verschil extra aan te kunnen dikken.

We wilden ervoor zorgen dar jezelf openstellen even moeilijk was in het spel als in het echt: hiervoor hebben we de knop de muis laten ontwijken. Daardoor wordt het fysiek moeilijker om op de knop "Open Up" te drukken.

Character design

De stijl van de game veranderde na de eerste paar character designs. Om de masculine toon beter aan te duiden ben ik van de chibi-achtige stijl afgestapt.
Daarnaast heb ik geprobeerd de 70's stijl nog meer te pushen.

Ook heb ik versies van de personages met losse ledematen gemaakt, om animatie binnen unity makkelijker te maken.