Portfolio

Game Projecten

MIMONT is een fysieke gamified ervaring voor twee spelers, die de definitie van een zoen op de proef stelt. Het neemt plaats in een gesloten ruimte waar twee spelers tegenover elkaar staan, gescheiden door een glazen wand. de spelers spelen beide een game die geprojecteerd wordt op de muur achter de andere speler. De enige manier van interactie met het spel is het zoenen van de glazen wand...

Alba is een interactive narrative game, waarin je speelt in het jaar 2100.
Je speelt als Gaspar; een kunstenaar die op weg is naar zijn volgende expositie, als hij plots een wegversperring tegemoet rijdt...

De game is gemaakt in voor de Sustainability Game Jam, in samenwerking met de Universiteit Utrecht. Het doel van de game was om een nieuwe wereld vorm te geven, en om de sper te laten nadenken over de gevolgen van klimaatverangering.

Dier Koerier is een simpele game, waarin je met een uil alle dieren in het bos hun gewenste eten moet brengen. En dat natuurlijk binnen de tijd, want dieren krijgen ook honger!

Ik heb deze game compleet zelf gemaakt in Unity, om meer begrip te krijgen van C# en te leren over het gehele proces van het maken van een game.

Een interactive narrative spel gemaakt voor tienerjongens, die zich door groepsdruk gedwongen voelen zich heel "stoer mannelijk" te gedragen.

Het is gebaseerd rondom een interactief narratiefm waarin je net bent afgewezen door iemand die je leuk vond. Hoe opener je hierover bent tegen je vrienden, hoe meer zij ook zullen delen. Hiermee wordt er een nieuwe normaal gecreëerd, waarin "toxic masculinity" geen plek heeft.

Alternatieve projecten

Een project waarvoor ik mensen heb geinterviewd die naar Nederland zijn geimmigreeerd. Ik kwam erachter dat, tijdens het immigratieproces, het missen van een thuisgevoel veel energie kan vergen.

Dit riep de vraag op: wat voelt als thuis?
Ik maakte een audiobestand, met fragmenten als langsrijdende auto's en golven van de zee.

Na verder testen bleek dat bijna iedereen een gevoel van thuis kon vinden in één van de geluiden, en dat luisteren naar de geluiden een gevoel van rust bracht.

In dit werk heb ik gekeken naar de onverschilligheid die mensen soms blijken te hebben tegen vreemden, mensen die ze niet kennen.

Ik wilde laten zien dat achter elke voorbijganger een persoon zit.

Dit heb ik gedaan door 3 mensen in neutrale positie te animeren, die om de zo veel tijd hun emoties tonen.
Onder elk portret staan de bijbehorende persoonlijke verhalen.